Siirry sisältöön

HELP-vakuutuksen tietosuojakäytäntö

Huolehdimme asiakkaidemme, yhteistyökumppaneidemme ja työntekijöidemme yksityisyydestä ja noudatamme soveltuvia tietosuojamääräyksiä. Kun annat meille tietojasi, on tärkeää, että tunnet olosi turvatuksi.

HELP vakuutus tietosuojakäytäntö varmistaa, että kaikki yrityksessä noudattavat 25. toukokuuta 2018 voimaan tullutta EU-asetusta henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojasta eli yleistä tietosuoja-asetusta. Asetuksella parannetaan niiden henkilöiden suojelua, joiden henkilötietoja eurooppalaiset organisaatiot käsittelevät, ja asetetaan enemmän ja tiukempia vaatimuksia tietoja käsitteleville organisaatioille.

Henkilötiedot

Henkilötietoja ovat kaikki tunnistettuun tai tunnistettavissa olevaan fyysiseen henkilöön liittyvät tiedot, joista kyseinen henkilö voidaan tunnistaa suoraan tai epäsuorasti. Esimerkkejä henkilötiedoista ovat etu- ja sukunimi, osoite ja henkilötunnus. Myös ihmisten valokuvia pidetään henkilötietoina.

 

Mitä henkilötietojen käsittely tarkoittaa?

Henkilötietojen käsittely sisältää lähtökohtaisesti kaiken tietojen käsittelyn. Esimerkkejä ovat tietojen kerääminen, rekisteröinti, tallentaminen, vertailu muiden rekistereiden kanssa ja yhdistäminen niihin sekä näiden tietojen tulostaminen.

 

Mitä henkilötietoja HELP vakuutus kerää?

Kun aloitat jonkin tapauksen kanssamme asiakkaana, tallennamme muun muassa nimesi, osoitteesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi ja henkilötunnuksesi. Teemme näin, jotta voimme suorittaa meille antamasi toimeksiannon ja turvata etusi tapauksesi puitteissa.

 

Miksi keräämme ja säilytämme henkilötietoja?

Meidän on kerättävä henkilötietoja, jotta voimme täyttää sujuvasti ja tehokkaasti kanssasi solmimaamme sopimukseen perustuvat sitoumuksemme, käsitellä tapauksesi ja ottaa sinuun yhteyttä.

 

Tietoja voidaan käyttää myös markkina-analyyseihin, tilastointiin ja laskelmiin liiketoimintamme kehittämiseksi ja parantamiseksi.

 

Henkilötietojen luovuttaminen muille

HELP vakuutus ei luovuta henkilötietojasi kolmansille osapuolille muutoin kuin seuraavissa tapauksissa:

Olemme vastuussa alihankkijoidemme työstä ja asetamme alihankkijoillemme samat luottamuksellisuutta ja turvallisuutta koskevat vaatimukset kuin silloin, kun käsittelemme tietoja itse.

 

Kuinka kauan säilytämme henkilötietoja?

Säilytämme tietojasi, kunnes ne ovat täyttäneet ne tarkoitukset, joita varten ne kerättiin, sekä:

HELP vakuutus poistaa tai anonymisoi henkilötiedot, kun ne eivät enää ole merkityksellisiä niihin tarkoituksiin, joihin ne kerättiin.

Oikeutesi

Sinulla on oikeus tietää, mitä henkilötietojasi olemme tallentaneet, ja voit siksi pyytää rekisteriotetta. Lisätietoja alla. Jos sinua koskevat tiedot ovat virheellisiä tai puutteellisia, voit pyytää korjausta. Tietyin edellytyksin voit myös vastustaa henkilötietojesi käsittelyä tai pyytää, että poistamme ne tai rajoitamme henkilötietojasi. Voit myös pyytää, että meille antamasi tiedot siirretään jollekin toiselle taholle. Tätä kutsutaan tietojen siirrettävyydeksi.

 

Jos olemme käsityksesi mukaan käsitelleet tietojasi väärin, voit ottaa yhteyttä tietosuojaviranomaiseen.

Rekisterinpitäjä

HELP vakuutus on HELP Forsikring AS:n sivuliike. on rekisterinpitäjä koko yrityksen henkilötietojen käsittelyn osalta ja jota Norjan tietosuojaviranomainen valvoo.

 

Yhteystiedot

HELP Försäkring Filial

Magnus Ladulåsgatan 63B
118 27 Tukholma

 

Puhelin +46 8 524 640 80

 

Rekisteriotteen pyytäminen
HELP Försäkring Filial
Rekisterinpitäjä
Magnus Ladulåsgatan 63B
118 27 Tukholma

Ruotsi

 

Tietosuojavastaava

HELP vakuutus tietosuojavastaavan tehtävänä on tarkistaa, että HELP vakuutus käsittelee henkilötietoja lain mukaisesti. HELP vakuutus tietosuojavastaava on Linn Hellum Braathen, ja hänet tavoittaa osoitteesta personvern@help.no