Siirry sisältöön

Muutoksenhaku ja valitusoikeus

Asiakastyytyväisyys on meille ensisijaisen tärkeää, ja kehitämme toimintaamme jatkuvasti – siksi arvostamme palautettasi. Jos HELP on tehnyt päätöksen, josta olet eri mieltä, sinulla on useita tapoja edetä.

Autamme mielellämme sinua

Jos olet tyytymätön tapauksen käsittelyyn, toivomme sinun ottavan ensimmäiseksi yhteyttä asian käsitelleeseen juristiin, niin voimme tarkastella tapausta uudelleen.


Kanteluvastaava

Mikäli et uuden keskustelun jälkeen ole tyytyväinen asian käsittelyyn, voit viedä asian HELPin kanteluvastaavalle. Muutoksenhakupyyntö lähetetään sähköpostilla osoitteeseen:

Markus Ginman: magi@help.fi
Kirjoita viestin aihekenttään "Kanteluvastaava"

Vaihtoehtoisesti voit lähettää valituksen osoitteeseen:
HELP Forsikring AS, Suomen sivuliike | Lönnrotinkatu 5 | 00120 Helsinki | Suomi

Jos käsittely ei tuota toivomaasi lopputulosta, voit hakea muutosta muiden muutoksenhakuelinten kautta.


Muut muutoksenhakuelimet

Sinulla on lisäksi oikeus viedä asia vakuutusneuvonnan (FINE) tai kuluttajariitalautakunnan tai yleisen tuomioistuimen ratkaistavaksi.

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (FINE), Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki
Puhelin 09 6850 120
Sivusto www.fine.fi

Kuluttajariitalautakunta, PL 306, 00531 Helsinki
Puhelin 029 566 5200
Sivusto www.kuluttajariita.fi

Kanne voidaan nostaa Suomessa sijaitsevan kotikuntasi käräjäoikeudessa, vakuutusyhtiön kotipaikassa taikka Helsingin, Länsi-Uudenmaan tai Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa, ellei kansainvälistä oikeuspaikkaa koskevista säännöistä muuta johdu.

Vakuutusyhtiön päätökseen on haettava muutosta kolmen (3) vuoden kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut kirjallisen tiedon vakuutusyhtiön päätöksestä ja tästä määräajasta.